Första dagen med en diabetiker katt

ja idag var jag upp kl 4 på morgonen för att lilla baileys skulle få i sig pencilinet som han skulle äta om han hade några andra infektioner i kroppen. Sen var det dags att gå upp kl 5 för att ge han mat, efter han ätit tog jag och kontrollera blodsocker värdet på han.. hos veterinären låg det på 23, hemma efter mat låg de på 16.9  en frisk katt ska väl ligga på 6-7 men veterinären vill att han kommer under 15. tog fram sprutan och gav han 1 enhet insulin. han var super duktig både med sprutan och när jag skulle mäta blodet..sa inte ett knyst. Nu ska jag snart gå till jobbet och innan jag går så ska jag kolla vad värdet ligger på igen.. vet inte hur snabbt det sjunker eller om det sjunker. om dosen är för liten. Tydligen kan penecelinet gör så att insulinet inte hjälper. Men hoppas verkligen att det sänkts något. för skulle man försöka höja dosen, och inget händer så kan det ligga en annan sjukdom bakom och då sa veterinären att det är nog dags att låta baileys somna in...så nu hoppas jag innerligt att något har hänt med hans värden....vet inte vad jag skulle göra om detta inte fungerade...skulle inte klara av att mista min älskling...han är ju bara 6 år...

min goding...håller tummarna för att du blir frisk älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0