hemskt vad man flänger då =)

jo fast kul är det... men känns som man inte ens hinner packa upp innan det ska packas ner igen.. och alltid extra mycket som packas ner när man åker utomlands

har bara packat en liten del av de som ska ner dock...orkar inte..men snart måste jag ta tag i det annars får jag åka med en tom resväska och det blir dyrt att köpa allt där nere...

Idag blir det städning som gäller med...sen ska vi ut till mina föräldrar och packa ihop tältet sen förra resen..var tvungen att hänga det på tork eftersom det regnade så när vi packa ner det på öland.. Sen finns det en del saker där som vi behöver med oss utomland,, tex våran biljett till resan ( kan ju vara bra att ha den =) )

efter det så blir det upp till brorsan..han var på gekås idag coh handla lite smått till resan, sen så har han en resväska som johnny brukar låna.

Efter det så blir det elfsborg på tv...Elfsborg - Djurgården

HEJA ELFSBORG!!!

Lindiz

Gud vad avundsjuk man blir ibland

Jag vill med ha tid och ork att kunna göra min blogg precis som jag vill ha den...alla bloggar man får in på är så snygga....orkar inte ta mig tiden att titta efter hur man ska göra på just den här sidan..olika på alla tycker jag..sen vet jag inte ens själv hur jag vill ha den så hur ska jag då få den bra? vet bara att jag inte vill ha den som nu...inte så uppställd och massa ramar överallt...nej fy...jaja någongång kanske jag tar mig tiden att fixa det....om ingen annan är snäll att göra det för mig =)

Torsdagskväll, lugn fredag och Grekland

hej igen
I torsdags hade vi lite förfest här hemma, som vanligt med johnnys kompisar gick det ganska vilt till

sen var jag nere på  torsdagskvällen i borås
varje torsdag är det uppträdande med olika kända artister på stora torget här i Borås. I torsdags var det dom 3 S:en, Sonja, Shirley och Sanna. kollade aldrig på torget men dom var på grand och sjöng senare på kvällen med, där såg jag dom.

Helt okej faktiskt även om jag inte är värsta fanet av dom, men på fyllan funkar det mesta live =)...kul kväll var det iaf

Fredagen blev lugn, hade fixat några filmer, så jag och Johnny såg fram emot en bra filmkväll... när vi sen skulle titta på filmerna så fungerade inte en enda...då blir man bra störd, 5 i tio fick vi då rusa ner till hemmakväll och kom precis in innan dom stängde. Hyrde iaf filmen Push

Den var faktiskt riktigt bra, om man iaf gillar sådanna filmer där folk har övernaturliga krafter =)

Föresten nu har vi fått tag på en resa, åker till grekland på måndag...Resan går antingen till Parga som ligger på det grekiska fastlandet.

Parga är väldigt omtyckt, då många erfarna greklansresenärer gärna återvänder dit, av alla ställen på grekland. Iaf vad de står ,själv har jag aldrig vart där.

eller så går resan till Lefkas

Lefkas är en liten ö en bit utanför parga, har inte vart där heller så för mig kvittar det vart vi hamnar, me vill  johnny gärna till Parga på fastlandet. Där ska dom har väldigt fin natur med djupa raviner och höga klippor, sånt som han gillar.

Har alltid tagit en sista minuten ospecat när jag rest, men har då alltid rest med Fritidsresor. Vi har alltid varit nöjda då, hamnat på ett hotell med minst 3 stjärnor. Har aldrig åkt med Apollo dock, så hoppas att vi inte hamnar på ett jätte sletet hotell, men kollar man i deras katalog så är dom 2 stjärniga hotell väldigt fina, iaf enligt vad man ser på bilderna. Men eftersom att apollo har grekland som "specialitet" så borde man få ett hyffsat hotell. Hoppas jag iaf

Kommer försöka att skriva någongång innan avresan, förhoppningsvis hinner jag båda söndag och måndag, men man har ganska mycket att göra nu när det är på så kort varsel man åker.
Kommer i vilket fall skriva när jag kommer hem och lägga upp bilder från resan.

Ha det bra här i regnet (förhoppningsvis regn här i sverige när vi är borta )

Sleten efter gårdagen

Igår var det utgång som gällde..Tisdagskväll i stan...inget att ha men vad fan händer annars på semestern då? kul att umgås med mia iaf...känns idag dock....sleten son få..sov ända till halv tolv...så länge har jag nog inte sovit sen jag var tonåring. sov en timma till sen efter maten och är lika förbannat trött än...är det spriten som tar ut en så tro? =)

Kollar på en utlandssemester med...en sista minuten..men fy vad dyra dom är i år... förra året åkte jag för 1200 kr och förr förra för 999 kr.. i år ligger samma resa på 6000... igen dålig prisskillnad där...får betala minst 4000 för en resa i år..men de kanske det är värt...skönt att komma iväg någonstans..till solen alltså...jaja tittar varje dag iaf för att se om priserna sjunker..annars blir det väl en liten kortsemester till i sverige.... var ju faktiskt iväg i thailand i februari så kanke inte är hela värden om man inte kommer iväg...

Ha det bra

Lindiz

tillbaka igen från en trevlig vistele på öland

ja hej igen då =)

mycket hände på våran resa till öland, så mycket så man knappt vet var man ska börja...men rent logiskt är ju att börja från början =)

Japp på måndagen blev det att packa det sista...en del som ska med men ändå inte lika mycket som när man åker utomlands... förstår inte varför de blir så....är man iväg en vecka i sverige så tar man med sig en sportbag med kläder och grejer...åker man utomlands så blir det en resväska som väger runt 20 kg....hmmm...ändå är det oftast 1 vecka det gäller för båda resorna..

Åkte hemifrån kl halv 9 på tisdagsmorgonen för att hämta johnnys son andre i länghem....han var ganska trött trots att klockan ändå var ganska mycket...9 är ändå inte så tidigt

knappra in på gpsen att vi skulle stanna och äta frukost på en fin rastplats på vägen...den valde en som låg 15 mil hemifrån...ja tänkte vi det blir ju lagom... när vi väl var framme där den här rastplatsen låg så var vi jätte hungriga...det visade sig också att det pågick något byggnadsarbete där så rastplatsen fanns helt enkelt inte kvar....bara att fortsätta..kollade på gps var nästa rastplats låg,,,den låg yttligare 10 mil längre fram...nej så länge orkade vi inte vänta...så tänkte vi stannar vid första bästa ställe...och det här blev det...

utsikten var inte den bästa..

och inte heller fanns det några bänkar att sitta på

efter fikat så bar det vidare mot öland

Ölandsbron

Väl framme skulle tältet upp....så klart fick andre göra iordning sin liggplats själv...

och Johhny fick blåsa upp våran ( vilket han nästan inte orkade göra) =)

så tältet färdigt

campingen var fin..super bra för andré, mycket att göra

Hoppramp (André hoppar på bilden)

och stranden låg precis vid tältet...på stranden fanns massa saker för andré med

mitt i veckan bar det av till Ölands djur och nöjespark

föresten när vi skulle äka dit så på vägen i en hage stod massa kameler...visste inte att det fanns kameler utanför djurparker i sverige,,,dom stod och beta i en hage =)

Nöjesparken

och vattenparken

i vattenparken var det ingen säkerhet alls..inga vakter vid vattenrutschkanorna...rutschkanorna åkte rakt ut till den stora bassängen där små barn lekte...så dom vågade jag inte åka...men johnny och andre åkte flera gånger...

sen åkte vi tillbaka tillbaka till tältet,,,,

under vistelsen på öland hann vi även med bland annat att äta på lammet och grisen

och vi hann äte räkfrossa...den var super go =)

sedan bar det av mot fastlandet igen...men 19 mil från Borås så började bilen krångla..den började koka...så kunde inte köra längre...fick ringa Johnnys föräldrar som fick åka 15 mil för att hämta hem oss och bilen.... 2 timmar satt vi vid vägrennen och vänta... som tur är är.hans pappa är bilmekaniker så han kollade igenom bilen med..i ös regnet

trots att johnnys pappa bogserade bilen mycket snabbare ön vad man får så var vi inte hemma i borås förens halv 2 på natten...men gud vad man sov skönt då

ha det bra

Lindiz

japp imorgon bär det av då

dock inte med husvagn utan med tält =)
har packat det mesta, bara det som jag behöver idag och imorgon typ sånt som smink och så..

så nästan allt redo nu inför imorgon..blir att gå upp tidigt..sen kommer jag inte ha någon dator förens på söndag..kommer väl upp en del bilder då..tills dess får alla ha en skön sommar...=)

Föresten en kompis Heidi har fått barn nu med...har typ bara 3 tjejer som jag kallar vänner...Mia,Heidi och Mickan..
Mia har en unge och som sagt så har Heidi unge nu med och Mickan är bara falsk.... så henne räknar jag bort...Heidi har jag intre träffat på evigheter nu när hon har vart med barn och troligvis kommer de inte bli så mycket nu heller, hon är nog upptagen med dottern, Mia är den enda som jag kan hänga med...men men...hon är iaf kul att vara med =) men man börjar ju känna lite att är det på tiden att jag skaffar barn nu med.... alla mina galma klasskompisar som är i min ålder och som jag har pratat med, har skaffat unge nu...hmm...vill men ha unge...fast vill inte ha det med min nuvarande sambo... =( ...borde kanske börja leta efter mitt blivande barns far annars kommer jag aldrig få ett barn....menar att man måste ju ha lärt känna personen ett tag för att veta att det är någon som man  vill leva med resten av livet...

jaja...en jobbig grej som jag tänker en del på nu iaf..

men men nu är det sommar och min sommar kommer jag iaf fira med min nuvarande sambo..

Linda

Jumla hemmakväll

ja ibland blir man besviken på dom....visst man förstår dom till viss del ändå..jaja kanske ska berätta vad det handlar om...

skulle åka och hyra 3 filmer för 120 kr.... åkte först till videomix i knalleland.. Johnny skulle välja en film medans jag hade sett två filmer jag ville se på hemmakvälls hemsida..första sidan för nyheter...

Johnny hittade en film direkt, han ville hyra Transporter 3

, vet att 1an var super så visst det var en bra film att hyra tyckte jag

sen hade jag då kollat på två andra filmer

The unborn

Fingerprints

hittade varken undborn eller fingerprints på hemmakväll....gick och frågade dom...nej fingerprint hade dom bara 2 av och dom var utlånade båda.. och the unborn hade dom bara fått in som köpfilm... frågade då om dom finns på någon av de andra hemmakväll...ja båda fanns inne på hemmakväll på alle´gatan... bra tänkte jag då får vi väl åka dit...ställde tillbaka transformers 3 och åkte till hemmakväll i stan....

när vi väl kom dit så hittade vi transporter direkt igen men såg varken unborn eller fingerprint...frågade igen...nej sa hon unborn finns inte...sa att dom på hemmakväll i knalleland hade sagt att båda fanns inne här....jo sa hon det ska finnas två unbord här men bland så många filmer så räknar jag inte med att hitta dom...men fingerprints ska det finnas 6 av 8 stycken inne.. så dom borde man hitta...båda jag Johnny och hon från hemmakväll gick och tittade....tittade i säkert 30 min..men tror ni vi hittade någon av filmerna vi ville hyra...nej då...hittade varken unborn eller fingerprints...jaja tänkte vi.. får väl bara hyra transporter då.... hyrde den och åkte hemåt

Den tredje hemmakväll ligger på vägen dit och där skulle det ju finnas unborn filmen iaf..så tänkte att vi stannar där med och gör ett försök... gick in där och hittade filmen nästan direkt.. men nu hade vi ju redan hyrt en och skulle vi hyra en till på ett annat ställe så får man ju inte 3 för 120..vilket man hade tjänat på då det kostar 100 att hyra 2 filmer..alltså bara 20 kr till för den tredje...gick fram till kassan och frågade och han var iaf snäll och lät oss hyra 3 filmer för 120..alltså den vi hade hyrt på allegatan och unborn och en till på den sista hemmakväll....så det löste sig ju nästan till slut iaf...var ju bara en film vi inte fick tag på...men man undrar ju att om dom har så få exemplar av dom varför lägga dom på första sidan på sin hemsida då...dom går ju ändå inte att hyra...nej..dålig stil

jaja

nu har jag fått skriva av mig lite iaf...

snart kommer iaf mamma och pappa och vi ska kolla på elfsborgs matchen som går

Heja Elsborg!!

och nej till Helsingborg

Semester!!!

Japp nu har semestern börjat..eller ja igentligen inte riktigt än eftersom det är helg nu...så på måndag är det ju egentligen...men som sagt inget mer jobb från och med nu och 4 veckor framåt..

Igår var jag och firade semestern med några jobbarkompisar... satt och hade picknick på stranden....hade köpt delikatesskorg från en butik inne i varberg..mumsigt var de

Fast innan vi åt maten så började vi med lite sånt här

sen till maten så fortsätte vi till lite sånt här

och eftersom jag inte gillar rödvin så fortsatte jag med lite sånt här

så mycket gott blev de..
här är föresten lite bilder från stranden..gick dock hem till stugan sen och då var man lite på gasen efter allt vin så då orkade inte jag hålla på med kameran

Anna-Karin och Boel

Ann-Catrine

Marianne

blev en ganska lång kväll...jätte trevlig avslutning var det...är så man redan längtar till hösten att komma tillbaka till jobbarkompisarna =)

jaja

ha det bra så länge

Linda

Sitter på jobbet

Hejsan
kunde tyvärr inte skriva igår då mitt internet inte fungerade.. Skulle även träna vilket jag heller inte kunde då jag behöver internet till programmet jag följer =(...men men snart är det semester så man får väl skylla på det...att nu har man trappat ner och man hinner inte göra så mycket mer med kroppen inför beach 2009 så då är det lika bra att äta gott och bara njuta av livet.. Sitter som rubriken säger på jobbet och håller på med powerpoint cd till alla barnen som slutar...lite roligare att få för dom än bara en cd full med massa kort..tar dock lite tid att göra eftersom man måste sortera flera hundra olika kort...men men...man får väl slita på....

Igår började jag så smått packa till campingen..iaf de jag kunde som skulle med från varberg... var även en sväng på gekås och fick tag på en del kläder...gott att ha lite myskläder till campingen..köpte även en kylbox som vi kan ha maten i...
typ en sån här var det

sen så köpte jag lite ost och makrill och sånt med.. sånt som är dyrare att köpa på campingen...
Ska göra några goa baguetter att ha med som färdkost...så som mamma och pappa alltid gjorde när vi var små..synd bara att min sambo inte är lika förtjust i det här som ja... näe uscha säger han man sover så dåligt...får inte stanna många nätter...sömnen  är ju så viktig...men det är lite de som är grejen med camping....att leva enkelt...sen så ville jag äta frukost på vägen....men neeeej...måste äta något innan man åker...och måste få sova länge så man orkar inte vara frame då vi börjar betala för campingplatsen.... när vi var små var de då inga problem....gick upp på natten och åkte hemifrån....men men..sånt är livet..alla 'är ju inte lika glada i campinglivet som jag

Näe dags att fortsätta jobba lite

Själv i varberg igen

jaha så var tillbaka på härliga måndag igen...men vet ni vad....det gör faktiskt ingenting...för snart är det semester...=)

tänk att bara jobba med gamla tanter

..ni kan tänka er vilket liv det är på bygget alltså...skitsnack hit och dit.....går själv på ett vikariat för en person som idag kom och besökte oss vi kan kalla henne sofie..

.en av mina arbetskamrater (marianne)ska sluta så samtidigt så var det en ny tjej som var på bygget med...jag och en annan arbetskamrat (Gunilla) visade den nya tjejen runt medans Marianne och "sofia" stod och pratade... Marianne och jag är ganska bra bundisar så hon säger det mesta till mig....

Sofia hade sagt till marianne att det är ju bra att Gunilla får någon som är utbildad nu, det är ju synd om gunilla som får vara själv...marianne hade då sagt att den som det är synd om är Linda som får jobba heltid själv...då hade hon ryckt på axlarna och sagt jo kanske det..men hela hennes kroppsspråk sa att så var det inte alls..

Men liksom HALLÅ jag är helt nyutbildad inom yrket...men jag räknas alltså inte...troligtvis är hon rädd för mig eftersom jag går på hennes jobb... det märks även när hon ringer så vill hon inte prata med mig utan hon ber alltid om att få prata med Mariannne eller Gunilla... ibland endast för att boka in ett besök...som inte jag skulle kunna säga när det passar oss på jobbet...som jag inte någonting....jaja....som sagt skitsnacket går ofta på ett bygge med endast kvinnlig personal..

Hoppas hon den nya tjejen som kommer efter sommaren är bra...hon verkade jätte trevlig..men är påväg att utbilda sig till präst så man får tänka på vad man säger när man är i närheten av henne...men det lär man sig nog med tiden...

Snart är det iaf semester som sagt...det ska bli skönt att koppla av...på måndag blir det att packa och på tisdag bär det av till öland....men mer om detta kommer i veckan...nu ska jag forstätta titta på tv...prison break har ju sesongs premiär idag...hurra har längtat så---älskar verkligen den serien...den får gärna fortsätta i all oändlighet precis som typ våra bästa år...kommer nog aldrig tröttna på prison break och mickael =)

Ha det bäst

pust och stånk

aldrig mer att jag gör mitt jobb dagen efter man supit....ett rent helvete var det...bättre att göra sånt innan som jag brukar göra men igår var de så ont om tid så hann bara inte..

Nu var iaf det avklarat och jag sitter själv hemma och tittar på en dokumentär om ovanliga människor... kanske intressant att se vad de finns för människor ute i stora världen

Det är hemskt att se hur man dömmer människor efter deras utseende, fast dom inerst inne är som vem som helst.

Jaja...man får börja tänka efter innan man dömmer folk man ens inte har pratat med

ha det bra

Lördagen 4/7 fest med kompisar

ja igår umgicks jag med vänner...ett litet tjejgäng var vi...skönt att för en gång skull bara vara med tjejer...blir en helt annan grej då..

förfesta iaf en stund här hos mig och så klart när tjejer är inblandade så blev det singstar för fullamuggar...

Rökpaus

Blev en och annan pinacolada...den här gången kunda jag skaka den så den blev faktiskt riktigt go´

och så så klart en bild på en tjejs bästa vän..eller iaf min bästa vän

sen var vi på trägårn en sväng...lika tråkigt som vanligt ute i borås nöjesliv...men men...någongång kankse det ändrar sig.

men nog om det,,för snart är det semester...bara en liten futtig vecka kvar..tjohoo...sen blir det öland och så...ska bli superkul....men kommer iaf vara iväg en hel del då.. så bloggen kankse kommer vara lite död v 29..

Hoppas alla har en bra sommar

Lindiz

Ingen skaldjursplatå´ för oss inte

nej det blev det faktiskt inte =( jag hade sett fram emot den här skaldjursplatån länge men nu när den äntligen skulle bli av så sket det sig ändå. Den var nämligen slut *snyft* jaja får väl bli nästa gång istället har Johnny lovat. Blev att äta på tyrolen ist. var ganska go fläskkarre och pommes men inget slår en skaldjursplatå. Här kommer iaf lite bilde av mitt 26 års firande

Blev inte  bara mat på tyrolen utan en del öl med.

Eftersom johnny hade tyroler hatt var det ju inte mer än rätt att jag skulle få ett par kaninöron, och givetvis skulle dom vara rosa =)

Ett födelsedagsbarn måste ju vinna stjärnvinst med

Måste ju visa en bild på den äckliga drinken jag drack med...ska vara en pinacolada men eftersom vi inte hade något att skaka med så delade sig mjölken och det blev små klumpar i hela drinken *blä*

På väg till liseberg så såg vi mickeal jacksons stjärna utanför där.. många som stod och var ledsna omkring den

Jaja annars så händer de inte så mycket just nu...räcknar ner dagarna till semestern bara......1.....2.....3...4...5....6....7...8....8 Dagar kvar jippie!!!!

kommer vara i stugan även i morgon, men på lördag blir det fest med tjejerna...lite firande av min födelsedag igen...

Jaja hoppas alla har det bra såhär i "sena" timmen...god natt på er