Duktig Linda

I veckan har jag faktiskt vart rigtigt duktig...
tränat hela 4 dagar denna vecka...gått ner 2,5 kilo med =)..de är dock bara första veckan typ de går snabbt..sen segar det sig sakta men säkert nedåt. Om jag tränar riktigt bra..alltså ca 3 gånger i veckan fram till den 26 september då vi ska ha klassåterträff så kanske jag hinner gå ner ca 5 -6 kilo..alltså ett kilo i veckan..sen skulle jag boka frissan tills dess med..men väldigt svårt när man jobbar i varberg och har sin frisör i Borås.. fanns endast tider före klockan 1 fredagen den 25..alltså dagen innan.för färgning av håret. svårt att ta den tiden när man slutar 1 i varberg. ..så fick boka färgningen onsdagen innan hos en i varberg som tog 390, sen tog hon 300 för klippning med.. hon i Borås jag klipper mig hos tar 220 kr..så ringde och fixade en klipptid i borås iaf på fredagen..det fanns det tid till =) Två frissor på samma vecka..har jag aldrig gjort...lite dyrare kanske men de får de vara värt för att vara fin till klassåterträffen

Imorgon blir det dop..Heidi och Bamses lilla dotter ska döpas...sen blir det tvätt och grejer med...idag blir det bara film precis som förra helgen..trött efter jobbet

Det var nog allt för den här gången

Lindiz

herregud vilket nät allt är sammankopplat i

Ja man börjar ju undra..känner verkligen alla alla i princip...

Hittade min kusin på facebook...hon är typ snart 40 år....och ändå hade vi en hel del gemensamma "vänner"

Sådanna personer som jag vet vilka det är och har umgåtts med men som absolut inte är bra människor...höll på mycket med droger och sånt...då undrar man ju hur hon kan vara vän med dom på facebook...hon som är så ordentlig och redig..iaf utåt sett...

sen klickade jag på en av hennes vänner som inte jag kände...då käne två av mina vänner denne personen med...verkar som alla känner alla som sagt

snart dags för varberg igen..
förresten filmerna ja...

kan inte rekomendera någon av de filmer jag såg...inte direkt bra någon av dom...eller jo resan till jordens medelpunkt var ju okej... men inte dom andra två

helg igen

hej
haft fullt upp i veckan..och jobbigt när man inte har något internet i stugan...inte något som är så bra så man orkar vänta på att sidorna ska komma fram iaf..

Veckan har mest bestått av jobb och träning...slutar sent nästan varje dag nu...jaja nu är det iaf helg...

igår lånade vi 3 stycken filmer..så film helg kommer de att bli..
igår kollade vi på filmen Resan till jordens medelpunkt i 3D

såg lite konstigt med 3D tyckte jag..bilden blev grön på många ställen..nog bättre att se på en 3D biograf sådanna bilder...3D effekten var inte det bästa heller-..fungerade bara för mig ibland....men André gillade den iaf..

hyrde 2 filmer till,,barnförbjudna dock

så en filmkväll kommer de att bli ikväll...

Johnny och Andre´ska spela bowling...själv får jag ta hand om tvätten..skoj skoj...men inte så sugen å bowling faktiskt ändå..

Jaja får höras

träning träning träning

Ja i veckan blir det att börja träna igen...vart dåligt med de under somaren, men dags igen nu =)
E forfarande lite förskyld men måste börja träna lite ändå...ta det lungt i början bara...

Kollar på friidrotts vm nu...ska bli intressant att se bolt och gay mötas i 100 m..... är final ikväll kl 21.35

Åker inte till stugan förens typ 21.00.. ska en sväng förbi johnnys föräldrar med.. hämta mina rollerblades och så...släppa av johnny med så han kan få tillbaka sin bil som vart på lagning.

ska bjuda på en till klänning med... aktionen går ut ikväll...ligger ganska lågt nu..typ 79 kr...men den går säkert upp en hel del...en likadan som gick förra veckan slutade på 256 kr..lite väl dyrt tycker jag,,,

jaja nu ska jag gå och göra annat

hoppas jag hinner skriva under veckan.

förskyld

Ja fortfarande förskyld..ända sen vi kom hem från grekland han jag snörvlat... jobbar kompisarna börjar snacka om svininfluensan, men näe....står att man oftast har feber då med och de har jag inte...tror mer på att det är airkonditionen på hotellrummet som gjorde mig sån här.

Förfesta igår med mia, petra och johnny... Orkade inte gå med ut..trött efter första jobbar veckan, blir väl mer av den varan idag kan jag tro..johnny vill ner till gbg, är ju festival där, way out west. Brorsan är där med, mycket folk ska det tydligen vara..

vet dock inte vad jag ska ha på mig... börjar tröttna på mina gamla paltor, besällt en klänning från nätet men den har inte dykt upp än, troligvis för jag inte betalt den än =)

får väl lägga in ett kort på den sen när den kommer..hoppas den blir lika fin påmig som modellen som har den på bilden, oftast brukar det ju dock inte bli så... Undrar föresten vart min fina klänning är som jag köpte i thailand, en klänning äger jag och den har jag lyckats slarva bort. Typiskt mig.

jaja ska äta nu.. kycklinggryta blir det idag

fortsatt trevlig helg på er

hmm

Ja fullt upp har det vart....allt de jag skrev skulle hända hände nästan sista veckan av min semester...eller ja..det som jag såg fram emot mest hände inte =(, festen med Mia....men men kommer väl mer gånger.

Har egentligen inte tid att skriva nu heller.sitter på jobbet, men har lite rast. Ska snart in med barnen och äta lunch..köttgryta tror jag det blir idag, enligt matlistan.

till helgen kommer andré igen, Funderar att åka till arnfestivalen i skara. Kommer massa artister så som alcazar, Carolina af ugglas, Thomas Ledin, Ulf Lundell m.m m.m.. Sen är det ju riddar spel och man fåpr äta medeltida mat coh göra egna hantverk om man vill.. Sen kommer Joakim Nätterqvist med, han som spelar Arn i filmen.. mums han är bara så söt =)

jaja måste gå nu

sista ledighetsveckan

Ja snart blir de att "slita" igen..bo i varberg och jobba, jobba, jobba och jobba.
Men några dagar är det kvar på semestern iaf och så här är dom dagarna planerade hitills.

Onsdag

André kommer och det händer väl inte allt för mycket vad jag vet idag..kanske åker vi en sväng till knalleland

Torsdag

Eftersom André är här fram tills på lördag så blir det att hitta på någt spec och då blir det att åka till stugan och vara där.
Bada, grilla och bara gotta sig =)

Fredag

På fredag blir det att åka till Liseberg...Andre ska få åkpass så en heldag där blir det nog.. själv blir det nog mest att spela...växt ifrån det där med karuseller.. iaf dom på liseberg.. blivit en gammal tant..sen tillbaka till varberg

Lördag

Åker vi hem från varberg.. en sväng förbi ullared och shoppar, innan vi lämnar av André. Sen hoppas jag på FEST!! måste ju festa innan jag börjar jobba igen...eller hur MIa?? så boka inte in nåt på lördag =) ( om inte jag skriver här så gå in på Mias blogg och läs om vad som hände på lördag, om det blev någon fest eller inte)

Det var väl som min vecka ser ut nu....

Hoppas alla andra får en trevlig vecka med

Lindiz

så tillbaka till verkligheten igen

Japp hemma igen nu då från Parga i Grekland. Japp det var där vi hamnade. En väldig lustig resa blev det, och det hände mycket som jag inte ska berätta här, en hemighet mellan mig och Johnny =)

Allt fungerade iaf väldigt bra med Apollo, som vi vart lite tveksamma till efter resan till bulgarien.
Parga var en väldig fin liten stad.  Med mysig hamnpromenad. Stranden var grovkorning så inte så bra enligt mig. Men tycker själv mest om att bada i poolen. Här kommer iaf lite bilder från resan

När vi kom fram till hotellet fanns det ingen där som tog emot oss, bussen åkte och där satt vi tillsammans med 4 andra svenskar och hade i princip ingen anning om vart vi är. Efter ca 30 min så kom en stressad hotellvärd åkande på moppe. Han hade glömt av oss och satt och festa på en restaurang nere i parga centrum.

rummet vi fick var fint, ett litet mysigt familjeägt hotell inte så lång bit från parga. Fin utsikt hade vi med,,,

(utsikten från balkongen)

Inför första utgången på parga

Parga hamnpromenad

Parga hamnpromenad by night. Johnny dansar

Lagom berusade =)

Johnny dansar igen

Parga centrum

Härliga husdjur hade vi med..både inne och ute

Valtos stranden där vi badade det mesta

Valtosstranden igen

Hyrde moppe gjorde vi med =)

Poolen

Påväg hem... bruna och fina

De sista vi ser av parga