Baileys

hurra hurra hurra...idag har vart en bra och konstig dag....i morse när jag vaknade låg Baileys på hela 30...han hade fått lite annan mat så tänkte att de var därför han hade gått upp så..gav han 2 enheter...efter 4 timmar hade han gått ner till 16.5..vad bra tänkte jag..rätt håll iaf..efter 4 timmar brukar ahn ju stiga inför nästa insulin spruta...som tur var tog jag innan andra sprutan (det har blivit mycket lättare att ta blodprov på han nu) då låg han på 6,5 han ska som sagt ligga inom 5- 7 blev osäker på om jag skulle ge andra sprutan..så var tvungen att ringa veterinären som är super bra och svara på en söndag. Hon sa att jag nog inte skulle ge sprutan ikväll nu då och se vad han ligger imorgon. Tänkte att den kanske visade fel..så var tvungen att ta ett till prov nu 30 min efter han ätit då borde det ha stigit.. då hade det sjunkit till 5,0 där en frisk katt ska ligga....hoppas nu det inte kommer sjunka mer för då kan det bli farligt ist...men bra att det ligger där det ska ligga nu..hoppas att det stannar där =) kram på alla

Kommentarer
Postat av: Maria Agneryd

Vad kul dina poster verkar vara. kommer verkligen att läsa på din blogg igen! :) Ha en trevlig helg :p

2011-02-23 @ 14:25:38
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0